Çevre ve İSG Politikamız
Kaplam A.Ş.’nin üst yönetimi ve tüm çalışanları ile ortak hedefi; üretim ve hizmet faaliyetlerinin tüm aşamalarında, kuruluşumuzun, çalışanlarımızın ve toplumun beklenti ve gereksinimleri ile uyumlu olarak; Çevre / İSG Yönetim Sisteminin şartlarına uygunluğunu sağlamak ve etkinliğini sürekli iyileştirmektir.
Plastik enjeksiyon ve montaj faaliyetlerinde bulunan Kaplam A.Ş. bu hedefe ulaşmak amacı ile aşağıdaki ilkeleri belirlemiştir.
- Üst yönetimce desteklenen ve tüm çalışanlarca benimsenen ve uygulanan, denetlenen, gözden geçirilen, ilgili tarafların izlemeleri için açık ve sürekli iyileştirilen bir Çevre / İSG Yönetim Sistemini sürdürmek,
- Çevre / İSG ile ilgili yasal gereklikler olmak üzere, tüm müşteriler ve etkileşimde bulunulan diğer kuruluşların gerekliliklerini yerine getirmek,
- Öncelikli plastik atıklar olmak üzere tüm atık miktarlarını, çevreye olan etkilerini kontrol altında tutarak ve azaltılmasını sağlayarak kirliliği önleme çalışmaları yapmak, çevrenin korunmasını sağlamak,
- Faaliyetlerindeki İSG ile ilgili tüm tehlikelerin tanımlanması, risklerin değerlendirilmesi ve sürekli azaltılması için kontrol tedbirlerinin alınmasını sağlamak,
- İş kazaları ve meslek hastalıklarının “sıfır” olduğu, iş kazalarına sebep olabilecek olayların analiz edildiği ve sürekli azaldığı çalışma ortamına ulaşmak için faaliyetler planlama ve gerçekleştirmek,
- Etkin kullanım, geri kazanım ve yeniden değerlendirme faaliyetlerini özendirip, destekleyerek, enerji ve diğer doğal kaynakların tüketimini en aza indirgemek,
- Tüm çalışanlarımızın ve tedarikçilerimizin çevresel, iş sağlığı ve güvenliği duyarlılığını, eğiterek ve bu yöndeki çalışmalarını destekleyerek arttırmak,
- Mümkün olduğunca tüm faaliyetlerde daha az olumsuz çevresel etkiye sahip, daha fazla geri dönüşümlü hammadde ve teknoloji kullanmak,
Kaplam olarak çevremizin ve doğanın bizlere ait olmadığını ve yeni nesillere bırakacağımız bir miras olduğunu bilerek, üretim faaliyetleri sırasında;
- Çevrenin kirlenmesini engelleyerek,
- Ürettiğimiz ürünlerde çevreye zararsız ürün ve hammaddeleri kullanarak,
- İsraftan kaçınarak tükenme tehlikesi altındaki doğal kaynaklarımızı ekonomik olarak kullanarak,
- Üretim sırasında oluşan atıkların geri dönüşümünü sağlamak için geri dönüşümü olmayanları kontrollü olarak elden çıkararak ve
- Çalışanlarına eğitimler vererek çevre konusunda duyarlı olmalarını sağlamaktayız.
Kaplam A.Ş.’nde; mesleki risklerin önlenmesi, sağlık ve güvenliğin korunması, risk ve kaza faktörlerinin ortadan kaldırılması, İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda işçi ve temsilcilerinin eğitimi, bilgilendirilmesi, görüşlerinin alınması, dengeli katılımlarının sağlanması için gerekli alt yapı hazırlanmakta ve önce iş güvenliği prensibinden hareketle iş sağlığı ve güvenliğini ön planda tutulmaktadır.
İnsan Kaynakları Politikamız
Kaplam A.Ş. “Önce İnsan” anlayışı ile hareket ederek, çalışanlarına değer vermeyi, müşterilerine ve hissedarlarına değer yaratmayı ve her zaman en iyi hizmeti sağlamayı en temel ilke olarak belirlemiştir.
İnsan kaynakları politikalarımız da bu temel ilke üzerinde aşağıdaki şekilde yapılandırılmıştır.
- Organizasyonel Geliştirme
Herkes İçin Eşit Fırsat
- Seçme ve Yerleştirme
Doğru İşe Doğru İnsan Almak ve Atamak
- Ücret Yönetimi
Eşit İşe Eşit Ücret
- Performans Yönetimi
Başarıya Bağlı Liyakat
- Ödüllendirme
Zamanında Tanıma ve Takdir
- Endüstri İlişkileri
Çalışma Barışının Sürekliliğini Sağlayarak Verimliliği Arttırmak
- Eğitim ve Gelişim Planlama
Herkes İçin Gelişim İmkanı Sağlamak
- İletişim
Zamanında Doğru Bilgilendirme, Süreçlerin Tanıtımı ve Organizasyonu
Bu politikaların temel hedefi, öncelikle yüksek yetkinlik düzeyine sahip bireylerin gerek mesleki, gerek kişisel anlamda kendilerini geliştirmelerini ve potansiyellerini en verimli şekilde kullanmalarını sağlamak ve bu şekilde ancak en iyilerin çalışabileceği bir ortam yaratmaktır.
Kalite Politikamız
Kalite Yönetim Sistemimiz müşteri şartlarını karşılayarak müşteri memnuniyetini arttırmak için geliştirilmiştir.
Uygulanması ve etkinliğinin arttırılması için proses yaklaşımı ile kuruluşumuzda birbiri ile etkileşimli faaliyetler Kalite Sisteminde tanımlanmıştır.
Değişen şartlara bağlı olarak güncel ve modern yaklaşımlar ile müşteri memnuniyetinin artırılması için yedi ana başlık belirlenmiştir. Bunlar;
- Müşteri ve çalışan memnuniyetini sağlamak,
- Çalışanların eğitimine önem vermek,
- Kalite Sistemimizi sürekli iyileştirmek,
- Tedarikçilerimiz ile karşılıklı işbirliğini sağlamak,
- Varlığımızı sürekli kılmak için kâr etmek,
- Çevre ve doğal kaynakları korumak,
- Yasal ve teknik mevzuat şartlarını sağlamak.
Kaplam A.Ş.‘nin yönetim kadrosu ve tüm çalışanları kalite politikasına uygun hareket etmeyi, kalite yönetim sistemlerinin ve yasaların, yönetmeliklerin gerekliliklerini uygulamayı kabul eder.